onedirectionenovellen

Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

Dreams - Kapitel 12

Av Mrs. Horan - 21 mars 2013 15:46

Senaste: -       Sorry, but we need to now Emily. Hörde jag Molly säga.

Jag släppte Niall och tog Mollys hand. Vi gick ut genom gången, jag vände mig om och sa:

-       I love you Niall! Bye!

-       Bye love! Sa han tillbaka och vi gick.

Det sista jag såg innan flyget började rulla var Niall som stog med händerna tryckta mot glasväggen på flygplatsen, och tårarna rann ner för hans kinder. ”I Love You” mimade han. Sen började flyget åka. 


*

* En månad senare *


-       Va?! Varför????!

-       Men jag sa ju att du inte får så sluta tjata nu!

-       Men va fan mamma?!

-       Svär inte till mig! Förstår du inte det själv?

-       Vadå?!

-       Att man inte kan ha en pojkvän i London om man bor i Sverige!

-       Varför?!

-       Men lilla gumman, det förstår du väl själv?

-       SLUTA KALLA MIG LILLA GUMMAN! Mamma?! Jag är 16 år och jag borde få bestämma lite själv!!

-       Men du kan ju inte ha en 20 årig pojkvän i London!! Det är ju för sjutton 4 års skillnad! Det är som en gubbe om man jämför med dig!

-       DU KALLAR INTE NIALL FÖR GUBBE! De är ju jättelite! Så då kan jag säga att du inte får träffa Jonas mer nu då!

-       Men han är ju bara 2 år äldre, vi är vuxna och han bor inte lika långt bort!

-       NEJ! BARA I NÅGOT JÄVLA NORGE! Där dom inte kan någon svenska och vi ingen norska! Skrek jag och smällde igen dörren till mitt rum.

Vi hade stått och skrikit på varandra i 20 minuter ungefär nu. Hon sa att jag inte får träffa Niall mer. De va en hemsk tanke som inte skulle bli sann. Jag hade väntat ett tag innan jag berättade om Niall, jag hade sagt allt utom att han var känd, för då skulle hon väl blivit ännu galnare. Hon blev först arg för att jag inte sagt något på en månad, men sen blev hon bara arg för att, ja, varför egentligen? Hon dejtade ju själv en jävla gubbe i Norge! Jag la mig på sängen med huvet ner i kudden och brydde mig inte om all mascara som kom på det vita kuddfodralet. Jag kollade upp på bordet brevid sängen och såg bilden på oss, mig, mamma, pappa, Max och Natali. Vi såg glada ut och var på en strand i Grekland. Jag tog ut fotot och satte i ett med mig och Niall istället. Men då började jag bara gråta ännu mer! En månad utan det finaste i världen och det kanske inte skulle bli mer på grund av min cp mamma!! Åååååh! Jag hörde dörren stängas och de blev tyst. Hon hade förmodligen åkt för att hämta pappa och Max på innebandyn. Jag tassade ut till toan, fixade mig lite så jag inte såg helt förskräcklig ut och tog på mig en rosa t-shirt som jag hade fått av Niall. Jag gick ut, låste och började gå. Jag får se vart jag kommer tänkte jag och gick. Jag satte i hörlurar i öronen och satte på musik. ”People say we shouldn’t be together…” They don’t know about us. Bästa låten EVER! Speciellt den biten som Niall viskar! Det var som att det var till mig han sa det. Jag såg Molly på andra sidan vägen. Jag sprang snabbt in på en affär som jag var vid och gick in i ett provrum. Jag ville verkligen inte träffa någon jag kände nu, utom Niall då, jag skulle bara börja gråta! Så känslig som jag är! ”They don’t know what we do best, it’s between me and you our little secret”. Jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken. Nej inte nu, inte nu, snälla inte nu! Jag kände tårarna rinna ner för mina kinder och där satt jag i ett provrum och grät! Fan. Jag kollade i spegeln, torkade bort tårarna och gick ut utan att möta någons blick.

-       Emily! Hörde jag Mollys röst ropa.

Jag började spring hemåt utan att svara. Tårarna bara rann ner för mina kinder och allt var så dåligt! Jag har världens sämsta liv, tänkte jag. 

 

 
 
Ziall.blogg.se

Ziall.blogg.se

21 mars 2013 18:42

åhhh så bra!

http://ziall.blogg.se

Mrs. Horan

18 april 2013 10:03

Tack!

 
Wilma

Wilma

23 mars 2013 16:59

Jättebra! Hoppas allt löser sig mellan dem ;) Kika gärna in på min novell om du vill!

http://onedirectionfanfic.blo.gg

Mrs. Horan

18 april 2013 17:08

haha, jaa... du får väl se vad som händer! ;) jag ska kolla den! :)

 
Anonym

Anonym

25 mars 2013 14:33

Hejsan! Jag har precis börjat på en novell och skulle vara väldigt tacksam ifall ni kunde hjälpa mig lite på traven? Kanske länka den eller nått? :) Tack! xx

http://niallerfanfic.blogg.se

Mrs. Horan

18 april 2013 17:09

jag tänkte göra ett inlägg med tips om noveller, jag kan ta med den då! :)

 
Maja

Maja

25 mars 2013 22:13

Efter flera månaders blogg paus är jag nu tillbaka. Första kapitlet av min nya One Direction novell är nu uppe och skulle bli super ifall du gick in och läste och kanske lämnade en kommentar. Kram och tack :)

http://www.directionermaja.blogg.se

 
one direction novell

one direction novell

28 mars 2013 21:45

grymt bra!!!

Jag är inne på min andra nu och är på del 4.. kika gärna in å hoppas du stannar? :D kram!

http://novellermedonedirection.blogg.se

Mrs. Horan

18 april 2013 17:11

tack! jag ska kolla på den! :)

 
1D-noveller

1D-noveller

28 mars 2013 23:11

Jätte fin blogg! Och snygg design! :)

http://odirection.blogg.se

Mrs. Horan

18 april 2013 17:11

tack! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mrs. Horan - 21 augusti 2013 17:40


Senaste: Those photos are all over the world in a second! My mom will see them! Your mom will see them! Oh my god! Sa jag och satte mig på golvet med händerna framför mitt ansikte. Jag ville inte gråta nu men det gick bara inte att hålla tårarna inne...

Av Mrs. Horan - 3 augusti 2013 18:22


Senaste: * Niall’s perspektiv* She pulled away and looked me in the eyes. I took her hand and we started to walk home. The fans stopped and went back to the park. Why can’t they just understand that we have feelings?! When we came home ...

Av Mrs. Horan - 5 juni 2013 15:08


Senaste: Precis innan hon tog bilden vände Niall mitt huvud mot sig och pussade mig. Sen bad han om att få kolla på bilderna. -       aaaw! We’re so cute! Sa han till mig och tjejerna. -       You two together are cute! Sa en av flickorna. ...

Av Mrs. Horan - 20 maj 2013 19:34


Senaste: Dörren öppnades och Harry kom in. Vi skrattade fortfarande jättemycket. Han kollade på oss och log. Sen tog han upp sin mobil tog ett kort! -       You two, on the floor laughing is on twitter now! Sa han. Jag tog upp min telefon och gic...

Av Mrs. Horan - 8 maj 2013 17:04


Senaste: -       NO IT’S NOT OKEY EMILY! HE HAD S… -       Shut up! Skrek jag men blev tyst direkt efter. Jag kollade på Niall. Tårar rann ner för hans kinder där han stog. -       I should go! Sa han. -       No, please Niall! I&r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards