onedirectionenovellen

Alla inlägg under april 2013

Av Mrs. Horan - 24 april 2013 17:44

... i förra kapitlet! Jag skulle skriva på engelska men jag är inte så bra på de! ;P hhaahaa

Av Mrs. Horan - 24 april 2013 17:43

Senaste: Jag går av Niall och går bort till linnet. När jag lyfter det ser jag en bh under. Jag känner hur tårarna börjar bränna bakom ögonlocken. Jag kollar upp på Niall som bara stirrar på högen med tjej kläder på golvet. Jag kan inte fatta vad som just hänt! Först låter min mamma inte mig träffa Niall och sen, när jag kommer till honom så har han haft en annan tjej här, och man kan ju knappast vara så dum att man inte fattar vad dom har gjort. Jag ställer mig sakta upp, tar kläderna i handen och går, men jag lägger kläderna på Niall. Han kollar mig i ögonen, han gråter. Varför gråter han?! Det är väl inte han som blivit sviken eller?! Tänker jag och springer ut ur rummet och ut till korridoren. 


*

Jag bara springer, jag vet inte vart jag ska men jag tänker inte stanna en enda minut till på detta hotellet! Jag fortsätter att springa.

Efter ett tag orkar jag inte mer! Jag sätter mig bakom en stor grön container och drar upp benen mot hakan. Varför? Varför ska han göra såhär mot mig? Min Niall. Han som jag litade på till 110%, som alltid fanns där för mig! Varför? Jag känner hur tårarna börjar rinna ner för mina kinder och jag börjar frysa. Sen känner jag vattendroppar på mitt huvud. Ja, toppen! Regn är ju precis vad jag behöver nu… eller inte!

-       Hey! Emily!? Are you okey? Hör jag en välbekant röst säga.

-       Harry! Skriker jag och hoppar upp och kramar honom.

-       What is it, Emily? Frågar han oroligt.

-       Can we just… jag snyftar till. Can we just go to your house? It’s so cold out here! Säger jag.

-       Yeah, sure! Säger han och vi börjar gå.


När jag har suttit under en filt och druckit varm choklad ett tag säger Harry:

-       You need to tell me now, what’s wrong?

-       Niall… jag börjar gråta.

-       Niall what?

-       NIALL SLEPT WITH ANOTHER GIRL! Skriker jag och fortsätter gråta. Jag börjar andas högt och gråta ännu mer.

-       Hey, babe! Come here! Jag sätter mig närmare Harry. Han håller sina armar runt mig.

-       Schh..! It’s okey! Hey babe?

-       No! It’s not okey Harry! He slept with someone! This night! I found her clothes!

-       Oh, um, sorry for asking but do you mean slept with her, or just slept with her?

-       YES! He was sleeping like THAT with her, Harry! Jag börjar gråta igen.

-       Oh god! I’m gonna kill that man! Säger Harry med en arg röst.


Harry’s perspektiv:


Oh my god! How could Niall do that to her? I mean, he loved her! She was his everything! He liked Emily so much, almost more then I love Hanne! How the fuck could he do that!?? I felt the anger in me and I started to breath faster. Then I heard my phone call. It’s Niall! What does he want?

-       Yeah?! I asked with an angry voice.

-       Hey Harry!? Do you know where Emily is? I’m so worried about her and I did something veeery stupid!

-       Yeah man, I know! She told me. And she’s here! Sleeping in my arms!

I heard that he hung up the phone. He was probably on his way to my house now!


I heard someone knocking on the door.
- Come in!

I heard how the door opened and then I saw Niall! We started to talk.

-       Listen, Niall! She told me what you’ve done to her and that’s NOT OKEY!! You hear me? You can’t do that to a girl Niall! Especially to the girl you love!

-       I know! I was drunk! Okey?! I was at the bar and she was there too! I didn’t knew what I was doing! I drank way too much because I missed Emily so much! And I just tough that it would feel better if I was drunk! I didn’t knew that this was going to happen! Okey?!

-       YEAH! But she doesn’t deserve this! She’s so tiny and delicate! You must take care of the one you love Niall! I know, because I feel that way to Hanne!


Emily’s perspektiv:


Jag vaknade av två röster som skällde på varandra. Jag kollade upp och såg Harry’s ansikte, sen såg jag vem det var han pratade med, Niall! Va fan gjorde han här nu då?! Jag satte mig upp och dom tystnade.

-       Hey babe! Harry gav honom en blick. Sorry, I mean Emily! Sa Niall.

-       It’s okey! You can call me babe if you want to! Sa jag spänt.

-       I just want to talk to you! And tell you what happened last night! Sa han.

-       Uhm..

-       Can you please just come with me upstairs? Please!? Han höll ut sin hand.

Jag skulle precis resa mig när jag kände en han på min axel.

-       NO! YOU CAN’T JUST COME HERE LIKE NOTHING HAPPENED! Skrek Harry.

-       No Harry it’s okey! Sa jag.

-       NO IT’S NOT OKEY EMILY! HE HAD S…

-       Shut up! Skrek jag men blev tyst direkt efter. Jag kollade på Niall. Tårar rann ner för hans kinder där han stog.

-       I should go! Sa han.

-       No, please Niall! I’ll give you one chans to tell me about last night! Okey?

-       Yes, yes please! Sa han och började gråta glädjetårar istället. Jag ställde mig upp och denna gången lät Harry mig gå. Jag gick efter Niall upp. 


 

Av Mrs. Horan - 20 april 2013 18:20

Senaste: Hon skulle nog inte vara så glad om hon visste vart jag skulle ta vägen! Tänkte jag och reste mig upp så fort jag hörde hennes bil starta och åka iväg. Jag tog på mig en jacka oh mina converse. Sen sprang ja ut och cyklade till flygplatsen, jag bodde typ 10 minuter från den.

När jag kom fram gick jag iväg till säkerhetskontrollen. Jag hade ingen stor väska som behövdes checkas in så det var bra! Jag kom igenom och fortsatte mot flyget. Det skulle åka om en halvtimme. Jaja, lika bra att gå på tänkte jag och gick på! Jag kunde inte vänta efter att träffa Niall och bli omfamnad i hans varma armar! 


*

(Framme i London)


Jag gick fram till hotelldörrarna. Jag kunde inte fatta det! Jag skulle äntligen få träffa min prins igen! Jag fick fjärilar i magen bara av att komma in i hotellet.

-       Hello, can I help you? frågade en man i 50 års åldern, jag antog att han jobbade där.

-       Yes, I’m looking for Niall, Niall Horan.

-       Oh uhhm.. We can’t say witch room is his!

-       But!.. Why?

-       Fans are not allowed in…

-       FAN?! I’m his girlfriend! Haha.

-       Oh sorry, but how do I know that you’re not lying?

Jag tog upp min telefon och smsar Niall. ”Hey babe! What’s up? J” jag väntar en stund och får ett svar. ”Hello! Not much, you? x” Jag sriver tillbaka. ”I’m actually in your hotel but a man here won’t let me go to your room! x” Det står visat men han svarar inte… Hhm.. Han är antagligen påväg ner. Jag visar smsen sålänge och mannen kollar igenom dem.

-       But what if this isn’t Niall?

-       Aaggghhh! Are you fucking serious??!! Skriker jag, men bara så att vi två hör.

-       Well, I guess I can tell you what floor he lives on!

-       Yes, thank you! säger jag och ler.

Han går till receptionen och skriver in något på en dator, sen kommer han tillbaka och säger:

-       Floor 12, but I can’t say what room!

-       Okey, thanks again! Säger jag och går till hissen.

Jag trycker på 12 och hissen åker upp. N’r jag ska gå ut ur hissen springer jag in i en tjej som verkar ha väldigt brottom. Hon håller sina skor i handen och ser stressat och till tuffsad ut.

-       Are you Emily? Frågar hon.

-       Yeah, why?

-       Oh god! Säger hon och ser rädd ut. Sen springer hon in i hissen och försvinner.

Huh! Det där va konstigt tänker jag.

-       Aaah! I can’t find my fucking shirt and Emily will be here in a minute! Hör jag en välbekant, irländsk/engelsk röst skrika.

Haha! Det var ju svårt att hitta han tänker jag och går mot dörren. ”Knack knack”. Dörren öppnas av en stressad Niall som drar in mig i rummet, lägger på telefonen, vem det nu var han pratade med, och stänger dörren. Sen ser han alvarligt på mig.

-       What’s wrong Baby? Frågar jag oroligt.

-       Nothing! I’m just so surprised that you’re here. In London! Haha! Yeah, you’re in London! Säger han och ser både lättad och rädd ut.

-       Yeah, I missed you and I hate my mum so… säger jag.

Han bara ler, tar upp mig i sin famn och kysser mig. Vi går mot sovrummet och han sätter sig på sängen med mig i knät. Precis när jag ska putta han så han lägger sig på sängen ser jag ett svart tjej linne på en hög på golvet. Jag går av Niall och går bort till linnet. När jag lyfter det ser jag en bh under. Jag känner hur tårarna börjar bränna bakom ögonlocken. Jag kollar upp på Niall som bara stirrar på högen med tjej kläder på golvet. Jag kan inte fatta vad som just hänt! Först låter min mamma inte mig träffa Niall och sen, när jag kommer till honom så har han haft en annan tjej här, och man kan ju knappast vara så dum att man inte fattar vad dom har gjort. Jag ställer mig sakta upp, tar kläderna i handen och går, men jag lägger kläderna på Niall. Han kollar mig i ögonen, han gråter. Varför gråter han?! Det är väl inte han som blivit sviken eller?! Tänker jag och springer ut ur rummet och ut till korridoren. 

 

Av Mrs. Horan - 18 april 2013 10:02

Senaste: Jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken. Nej inte nu, inte nu, snälla inte nu! Jag kände tårarna rinna ner för mina kinder och där satt jag i ett provrum och grät! Fan. Jag kollade i spegeln, torkade bort tårarna och gick ut utan att möta någons blick.

-       Emily! Hörde jag Mollys röst ropa.

Jag började spring hemåt utan att svara. Tårarna bara rann ner för mina kinder och allt var så dåligt! Jag har världens sämsta liv, tänkte jag. 


*

Jag vaknade av att väckarklockan pep. Idag var det måndag! Typiskt… Det betydde skola, och skola betydde träffa alla, och Molly, och det betydde att jag var tvungen att berätta om varför jag sprang iväg från henne igår! Jag satte mig upp och precis när jag tänkte lägga mig igen och låtsas vara sjuk så kom mamma in i rummet.

-       Emily, du måste gå upp nu om du inte ska komma försent till skolan! Den blir väl kul att träffa alla kompisar och umgås med dom i din ålder. Hon la extra betoning på de sista tre orden och jag fattade att hon menade Niall. Jag kunde inte hålla det inom mig längre så jag skrek:

-       Nej mamma! Jag vill bara träffa Niall! Fattar du ingenting?! Han är den jag vill vara med resten av mitt liv, den jag vill ha en lycklig familj med, han är killen som jag en dag vill presentera för mina föräldrar och dom ska tycka att han är en bra kille för mig! Men det kommer aldrig hända! Bara för att min jävla mamma säger att han är en gammal gubbe! Och kollar i min telefon varje natt för att se om jag har ringt honom! DU FATTAR INGENTING! De sista tre orden skrek jag samtidigt som jag rusade ut ur mitt rum och in på toaletten. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra här inne, men det var det ända stället i huset där man kunde vara ifred och låsa dörren. Jag hörde hur hon, mamma, knackade på dörren.

-       Men Emily, vi har redan haft denna diskussionen och du vet vad jag tycker om att min dotter träffar en ga.. en kille som är mycket äldre! Så nu får du skärpa dig och gå till skolan! Sa hon och gick ner igen.

Jag smög ut från toan och in på mitt rum. Jag kollade i garderoben efter något att ha på mig. Jag bestämde mig för en vit vanlig t-shirt och slitna jeans. Sen tog jag fram min väska och packade i två tröjor, ett par byxor, underkläder och min necessär. Sen ställde jag den vid fönstret och gick till min dator. Jag kollade om det fanns någon flygbiljett till London, men sen kom jag på en sak. Jag kollade på youtube och såg att one direction spelade i New York nu och kom tillbaka till London imorn. Okej, då har jag tur! Tänkte jag och gick tillbaka till sidan med flygbiljetter. En enkel biljett var inte så dyrt om man tog utan mat och sånt, så jag tryckte på köp. Sen kollade jag på klockan, tre timmar tills planet går! Jag kastade ut väskan genom fönstret och gick ner. Jag gjorde en macka och satte mig vid bordet och åt så det såg ut som att jag skulle till skolan.

-       Jag måste till jobbet nu men ha det så bra i skolan! Sa mamma och såg glad ut.

-       Hejdå, sa jag med munnen full av mat.

Hon skulle nog inte vara så glad om hon visste vart jag skulle ta vägen! Tänkte jag och reste mig upp så fort jag hörde hennes bil starta och åka iväg. Jag tog på mig en jacka oh mina converse. Sen sprang ja ut och cyklade till flygplatsen, jag bodde typ 10 minuter från den.

När jag kom fram gick jag iväg till säkerhetskontrollen. Jag hade ingen stor väska som behövdes checkas in så det var bra! Jag kom igenom och fortsatte mot flyget. Det skulle åka om en halvtimme. Jaja, lika bra att gå på tänkte jag och gick på! Jag kunde inte vänta efter att träffa Niall och bli omfamnad i hans varma armar! 

 

Av Mrs. Horan - 14 april 2013 22:35

...på att skriva men jag ska göra ett kapitel imon, jag loooovar! :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards