onedirectionenovellen

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

Dreams - Kapitel 13

Av Mrs. Horan - 18 april 2013 10:02

Senaste: Jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken. Nej inte nu, inte nu, snälla inte nu! Jag kände tårarna rinna ner för mina kinder och där satt jag i ett provrum och grät! Fan. Jag kollade i spegeln, torkade bort tårarna och gick ut utan att möta någons blick.

-       Emily! Hörde jag Mollys röst ropa.

Jag började spring hemåt utan att svara. Tårarna bara rann ner för mina kinder och allt var så dåligt! Jag har världens sämsta liv, tänkte jag. 


*

Jag vaknade av att väckarklockan pep. Idag var det måndag! Typiskt… Det betydde skola, och skola betydde träffa alla, och Molly, och det betydde att jag var tvungen att berätta om varför jag sprang iväg från henne igår! Jag satte mig upp och precis när jag tänkte lägga mig igen och låtsas vara sjuk så kom mamma in i rummet.

-       Emily, du måste gå upp nu om du inte ska komma försent till skolan! Den blir väl kul att träffa alla kompisar och umgås med dom i din ålder. Hon la extra betoning på de sista tre orden och jag fattade att hon menade Niall. Jag kunde inte hålla det inom mig längre så jag skrek:

-       Nej mamma! Jag vill bara träffa Niall! Fattar du ingenting?! Han är den jag vill vara med resten av mitt liv, den jag vill ha en lycklig familj med, han är killen som jag en dag vill presentera för mina föräldrar och dom ska tycka att han är en bra kille för mig! Men det kommer aldrig hända! Bara för att min jävla mamma säger att han är en gammal gubbe! Och kollar i min telefon varje natt för att se om jag har ringt honom! DU FATTAR INGENTING! De sista tre orden skrek jag samtidigt som jag rusade ut ur mitt rum och in på toaletten. Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra här inne, men det var det ända stället i huset där man kunde vara ifred och låsa dörren. Jag hörde hur hon, mamma, knackade på dörren.

-       Men Emily, vi har redan haft denna diskussionen och du vet vad jag tycker om att min dotter träffar en ga.. en kille som är mycket äldre! Så nu får du skärpa dig och gå till skolan! Sa hon och gick ner igen.

Jag smög ut från toan och in på mitt rum. Jag kollade i garderoben efter något att ha på mig. Jag bestämde mig för en vit vanlig t-shirt och slitna jeans. Sen tog jag fram min väska och packade i två tröjor, ett par byxor, underkläder och min necessär. Sen ställde jag den vid fönstret och gick till min dator. Jag kollade om det fanns någon flygbiljett till London, men sen kom jag på en sak. Jag kollade på youtube och såg att one direction spelade i New York nu och kom tillbaka till London imorn. Okej, då har jag tur! Tänkte jag och gick tillbaka till sidan med flygbiljetter. En enkel biljett var inte så dyrt om man tog utan mat och sånt, så jag tryckte på köp. Sen kollade jag på klockan, tre timmar tills planet går! Jag kastade ut väskan genom fönstret och gick ner. Jag gjorde en macka och satte mig vid bordet och åt så det såg ut som att jag skulle till skolan.

-       Jag måste till jobbet nu men ha det så bra i skolan! Sa mamma och såg glad ut.

-       Hejdå, sa jag med munnen full av mat.

Hon skulle nog inte vara så glad om hon visste vart jag skulle ta vägen! Tänkte jag och reste mig upp så fort jag hörde hennes bil starta och åka iväg. Jag tog på mig en jacka oh mina converse. Sen sprang ja ut och cyklade till flygplatsen, jag bodde typ 10 minuter från den.

När jag kom fram gick jag iväg till säkerhetskontrollen. Jag hade ingen stor väska som behövdes checkas in så det var bra! Jag kom igenom och fortsatte mot flyget. Det skulle åka om en halvtimme. Jaja, lika bra att gå på tänkte jag och gick på! Jag kunde inte vänta efter att träffa Niall och bli omfamnad i hans varma armar! 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mrs. Horan - 21 augusti 2013 17:40


Senaste: Those photos are all over the world in a second! My mom will see them! Your mom will see them! Oh my god! Sa jag och satte mig på golvet med händerna framför mitt ansikte. Jag ville inte gråta nu men det gick bara inte att hålla tårarna inne...

Av Mrs. Horan - 3 augusti 2013 18:22


Senaste: * Niall’s perspektiv* She pulled away and looked me in the eyes. I took her hand and we started to walk home. The fans stopped and went back to the park. Why can’t they just understand that we have feelings?! When we came home ...

Av Mrs. Horan - 5 juni 2013 15:08


Senaste: Precis innan hon tog bilden vände Niall mitt huvud mot sig och pussade mig. Sen bad han om att få kolla på bilderna. -       aaaw! We’re so cute! Sa han till mig och tjejerna. -       You two together are cute! Sa en av flickorna. ...

Av Mrs. Horan - 20 maj 2013 19:34


Senaste: Dörren öppnades och Harry kom in. Vi skrattade fortfarande jättemycket. Han kollade på oss och log. Sen tog han upp sin mobil tog ett kort! -       You two, on the floor laughing is on twitter now! Sa han. Jag tog upp min telefon och gic...

Av Mrs. Horan - 8 maj 2013 17:04


Senaste: -       NO IT’S NOT OKEY EMILY! HE HAD S… -       Shut up! Skrek jag men blev tyst direkt efter. Jag kollade på Niall. Tårar rann ner för hans kinder där han stog. -       I should go! Sa han. -       No, please Niall! I&r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards