onedirectionenovellen

Direktlänk till inlägg 20 april 2013

Dreams - Kapitel 14

Av Mrs. Horan - 20 april 2013 18:20

Senaste: Hon skulle nog inte vara så glad om hon visste vart jag skulle ta vägen! Tänkte jag och reste mig upp så fort jag hörde hennes bil starta och åka iväg. Jag tog på mig en jacka oh mina converse. Sen sprang ja ut och cyklade till flygplatsen, jag bodde typ 10 minuter från den.

När jag kom fram gick jag iväg till säkerhetskontrollen. Jag hade ingen stor väska som behövdes checkas in så det var bra! Jag kom igenom och fortsatte mot flyget. Det skulle åka om en halvtimme. Jaja, lika bra att gå på tänkte jag och gick på! Jag kunde inte vänta efter att träffa Niall och bli omfamnad i hans varma armar! 


*

(Framme i London)


Jag gick fram till hotelldörrarna. Jag kunde inte fatta det! Jag skulle äntligen få träffa min prins igen! Jag fick fjärilar i magen bara av att komma in i hotellet.

-       Hello, can I help you? frågade en man i 50 års åldern, jag antog att han jobbade där.

-       Yes, I’m looking for Niall, Niall Horan.

-       Oh uhhm.. We can’t say witch room is his!

-       But!.. Why?

-       Fans are not allowed in…

-       FAN?! I’m his girlfriend! Haha.

-       Oh sorry, but how do I know that you’re not lying?

Jag tog upp min telefon och smsar Niall. ”Hey babe! What’s up? J” jag väntar en stund och får ett svar. ”Hello! Not much, you? x” Jag sriver tillbaka. ”I’m actually in your hotel but a man here won’t let me go to your room! x” Det står visat men han svarar inte… Hhm.. Han är antagligen påväg ner. Jag visar smsen sålänge och mannen kollar igenom dem.

-       But what if this isn’t Niall?

-       Aaggghhh! Are you fucking serious??!! Skriker jag, men bara så att vi två hör.

-       Well, I guess I can tell you what floor he lives on!

-       Yes, thank you! säger jag och ler.

Han går till receptionen och skriver in något på en dator, sen kommer han tillbaka och säger:

-       Floor 12, but I can’t say what room!

-       Okey, thanks again! Säger jag och går till hissen.

Jag trycker på 12 och hissen åker upp. N’r jag ska gå ut ur hissen springer jag in i en tjej som verkar ha väldigt brottom. Hon håller sina skor i handen och ser stressat och till tuffsad ut.

-       Are you Emily? Frågar hon.

-       Yeah, why?

-       Oh god! Säger hon och ser rädd ut. Sen springer hon in i hissen och försvinner.

Huh! Det där va konstigt tänker jag.

-       Aaah! I can’t find my fucking shirt and Emily will be here in a minute! Hör jag en välbekant, irländsk/engelsk röst skrika.

Haha! Det var ju svårt att hitta han tänker jag och går mot dörren. ”Knack knack”. Dörren öppnas av en stressad Niall som drar in mig i rummet, lägger på telefonen, vem det nu var han pratade med, och stänger dörren. Sen ser han alvarligt på mig.

-       What’s wrong Baby? Frågar jag oroligt.

-       Nothing! I’m just so surprised that you’re here. In London! Haha! Yeah, you’re in London! Säger han och ser både lättad och rädd ut.

-       Yeah, I missed you and I hate my mum so… säger jag.

Han bara ler, tar upp mig i sin famn och kysser mig. Vi går mot sovrummet och han sätter sig på sängen med mig i knät. Precis när jag ska putta han så han lägger sig på sängen ser jag ett svart tjej linne på en hög på golvet. Jag går av Niall och går bort till linnet. När jag lyfter det ser jag en bh under. Jag känner hur tårarna börjar bränna bakom ögonlocken. Jag kollar upp på Niall som bara stirrar på högen med tjej kläder på golvet. Jag kan inte fatta vad som just hänt! Först låter min mamma inte mig träffa Niall och sen, när jag kommer till honom så har han haft en annan tjej här, och man kan ju knappast vara så dum att man inte fattar vad dom har gjort. Jag ställer mig sakta upp, tar kläderna i handen och går, men jag lägger kläderna på Niall. Han kollar mig i ögonen, han gråter. Varför gråter han?! Det är väl inte han som blivit sviken eller?! Tänker jag och springer ut ur rummet och ut till korridoren. 

 

 
 
www.lukehemmings.blogg.se

www.lukehemmings.blogg.se

20 april 2013 23:35

Jättebra skrivet!

http://www.lukehemmings.blogg.se

Mrs. Horan

24 april 2013 17:47

tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mrs. Horan - 21 augusti 2013 17:40


Senaste: Those photos are all over the world in a second! My mom will see them! Your mom will see them! Oh my god! Sa jag och satte mig på golvet med händerna framför mitt ansikte. Jag ville inte gråta nu men det gick bara inte att hålla tårarna inne...

Av Mrs. Horan - 3 augusti 2013 18:22


Senaste: * Niall’s perspektiv* She pulled away and looked me in the eyes. I took her hand and we started to walk home. The fans stopped and went back to the park. Why can’t they just understand that we have feelings?! When we came home ...

Av Mrs. Horan - 5 juni 2013 15:08


Senaste: Precis innan hon tog bilden vände Niall mitt huvud mot sig och pussade mig. Sen bad han om att få kolla på bilderna. -       aaaw! We’re so cute! Sa han till mig och tjejerna. -       You two together are cute! Sa en av flickorna. ...

Av Mrs. Horan - 20 maj 2013 19:34


Senaste: Dörren öppnades och Harry kom in. Vi skrattade fortfarande jättemycket. Han kollade på oss och log. Sen tog han upp sin mobil tog ett kort! -       You two, on the floor laughing is on twitter now! Sa han. Jag tog upp min telefon och gic...

Av Mrs. Horan - 8 maj 2013 17:04


Senaste: -       NO IT’S NOT OKEY EMILY! HE HAD S… -       Shut up! Skrek jag men blev tyst direkt efter. Jag kollade på Niall. Tårar rann ner för hans kinder där han stog. -       I should go! Sa han. -       No, please Niall! I&r...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards